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【Blender】超初心者向け🔰はじめてのキャラクターモデリング【02 | モデリング Part2】
この動画は、はじめてのキャラクターモデリングシリーズの "02 | モデリング Part2" です。
作るキャラクターは、South Parkという作品に出てくるStanです。
0:00 目のモデリング
5:25 襟のモデリング
17:00 口のモデリング
19:27 ポンポンのモデリング
困ったときに見て欲しい動画▼
🔰【blender】超初心者の方の落とし穴
https://youtu.be/0TBwztW4l9k
🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS
https://youtu.be/5msuHfkiRQc
🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】
https://youtu.be/ZWltvhjXKXU
サブチャン▼
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2022年11月26日
00:00:00 - 00:23:25
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 顔のUV展開 ~初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/caWYi7sJmrM
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVmUU3Up7WAZ0ndRUG8Z1i3
0:00 前提
2:36 歯と舌のモデリング
7:05 顔のUV展開
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
Magic UV: 標準(最初から入ってる)
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
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ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸
ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto
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初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼
https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP-
困ったときに見て欲しい動画▼
🔰【blender】超初心者の方の落とし穴
https://youtu.be/0TBwztW4l9k
🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS
https://youtu.be/5msuHfkiRQc
🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】
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▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/
▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/
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2023年06月22日
00:00:00 - 00:27:30
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | あいうえお等のシェイプキー ~初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/3oTySLvG9L8
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pUrpesitigSX-FbI31CSIWs
0:00 前提説明
3:41 眉のシェイプキー
7:25 あいうえおのシェイプキー
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
Magic UV: 標準(最初から入ってる)
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
シェイプキー
SKkeeper: https://github.com/smokejohn/SKkeeper
Mio3 ShapeKey: https://github.com/mio3io/Mio3ShapekeySync
ShapeKeysUtil: https://booth.pm/ja/items/1224307
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2023年07月17日
00:00:00 - 00:21:22
Blenderでキャラクターモデル制作!08 | 手足の接合&ケモ耳のモデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/ZOSArnNsbrY
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036
0:00 手の位置大きさ調整
4:10 足と手を体と結合
7:55 膝と脇の調整
13:22 耳のモデリング
18:14 耳毛のモデリング
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
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2023年05月26日
00:00:00 - 00:27:09
Blenderでキャラクターモデル制作!12 | ドロワーズとワンピースのモデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/7Z9BdqXY6KA
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036
0:00 ドロワーズのモデリング
16:43 ワンピースのモデリング
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
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2023年05月30日
00:00:00 - 00:39:42
Renaming Projects | Tips & Tricks | Unreal Engine
This time on Unreal Tips & Tricks, we’ll take a look at how to duplicate and rename an Unreal Engine project.
You’ll learn a few steps that help ensure a clean transition of names and thumbnails for your projects. Keep your Library organized with these basic housekeeping rules.
This video will cover the fundamentals for projects that do not have C++. For projects that have C++ code, visit our Epic Dev Community for more information: https://dev.epicgames.com/community/
00:00 Intro
00:21 Clone project
00:46 C++ information
01:48 Rename project
02:00 Change thumbnail name
02:25 Change URL Name
03:03 Rename project folder
03:18 Initiate new project name
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2022年07月14日
00:00:00 - 00:04:02
Creating realistic landscapes in Unreal Engine with Houdini | GDC 2023
Watch the recording of Epic Games’ talk from GDC 2023, ‘Creating realistic landscapes in Unreal Engine with Houdini’.
In this talk, Environment Art Lead Darko Pracic takes you through Embark Studio’s use of Houdini for creating realistic landscapes in Unreal Engine.
The first section of the video covers workflows for shaping out the world using LiDAR data and QuadSpinner’s Gaea Bridge tool. Darko compares the studio’s LiDAR processing setup in PDG with previous LiDAR workflows in which artists had to learn complex GIS applications like GlobalMapper. Then, you’ll get a look at Embark’s export/import setup from Houdini to Unreal Engine.
Next, Darko goes more in depth and demonstrates the studio’s in-house heightfield utility HDAs, highlighting the benefits of working with landscapes in 3D rather than 2D. You’ll learn about Houdini’s strengths not just as a procedural tool, but also as a tool for non-technical artists to make large landscape changes that are beautiful and realistic—even in a fast-paced production environment for free-to-play games.
Read more: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/5PGM/creating-realistic-landscapes-in-unreal-engine-with-houdini-gdc-2023
#UnrealEngine5 #Houdini SideFX #EmbarkStudios #UE5 #GDC2023 #GameDevelopment #EpicGames #LiDAR #EnvironmentArt #GIS
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #Unreal Engine 5 #Houdini #SideFX #Embark Studios #UE5 #GDC 2023 #LiDAR #Environment Art #GIS
2023年04月28日
00:00:00 - 00:34:39
MetaSounds in UE5: From Miniguns to Music | Unreal Engine
Unreal Engine 5's MetaSounds represent a complete redesign of audio inside Unreal Engine and presents an amazing opportunity for all creators. Imagine thinking of audio in the same way as surface materials! Developers can leverage MetaSounds to add complexity and variation to their audio or even generate completely procedural systems with sample-accurate timing and control at the audio-buffer level.
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2021年08月18日
00:00:00 - 00:28:54
Blenderでキャラクターモデル制作!07 | 足のモデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/t2Gsg-e0C18
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
0:00 参考画像読み込み
2:17 足首から足のモデリング
7:09 足指のモデリング
12:17 足指と足を結合
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2023年05月25日
00:00:00 - 00:24:46
Utilizing Python for Editor Scripting in Unreal Engine Preview
In this course from the Epic Online Learning team, you'll gain an in-depth understanding of how to build simple, powerful tools with Python to optimize performance and production. https://dev.epicgames.com/community/learning/courses/wk4/an-in-depth-look-at-using-python-for-game-development
After taking this course you will be able to:
-Write and execute code in Unreal Engine with an External Python IDE.
-Replicate functionality available via the Unreal GUI and Unreal Python API with Editor Scripting Utilities.
-Use methods, class properties, and editor properties within a project.
-Collect and process asset data with various Unreal Engine classes.
-Explore the relationship between Blueprint and Unreal Python API documentation.
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2023年06月01日
00:00:00 - 00:00:29
The Sands of Time by Saiyam Grover
Want to see more from the Unreal Engine community? Check out the latest News & Community Spotlight, here!: https://youtu.be/Rnjc5riOY4c
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2024年03月15日
00:00:00 - 00:00:35
Blenderでキャラクターモデル制作!13 | フード付きアウターのモデリング〜初級から中級者向けチュートリア〜
次の動画: https://youtu.be/KaTcr7DTKQc
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036
0:00 フード概形
4:20 メインパーツ概形
13:09 厚み部分
24:35 うさみみ
33:18 袖
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2023年05月31日
00:00:00 - 00:38:31
Blenderでキャラクターモデル制作!10 | 後ろ髪とツインテの作り込み〜初級から中級者向けチュートリアル〜
髪の概形: https://youtu.be/sCJtTKjg9y0
次の動画: https://youtu.be/oxADq6ZLCuQ
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036
0:00 後ろ髪
20:53 ツインテ
33:45 ツインテ結び目
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2023年05月28日
00:00:00 - 00:40:12
UE Sizzle Reel | GDC 2024
Our community really showed out in this year’s State of Unreal Sizzle!
Feast your eyes on some of the amazing Unreal Engine projects that were featured 👁️👄👁️
If you didn’t see all the exciting things we showed at State of Unreal, check out this recap!:
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/all-the-big-news-from-the-state-of-unreal-at-gdc-24
#UnrealEngine5, #GDC2024, #EpicGames, #GameDevelopersConference, #StateofUnreal, #MetaHuman, #MetaHumanAnimator, #LEGOFortnite, #UEFN, #UnrealEditorforFortnite, #UE5.4, #GameDevelopment
#Unreal Engine #Epic Games #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #UE5
2024年03月21日
00:00:00 - 00:02:04
Blenderでキャラクターモデル制作!02 | ウェイト転送による服や揺れ物のスキニング〜初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/et1L4Bsa8Rg
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pUa3XlzQpXG63BK63T_dhGt
0:00 体からウェイト転送
10:03 簡易メッシュからウェイト転送
15:50 前髪のウェイト
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2023年06月13日
00:00:00 - 00:30:02
UnityでVRMモデルセットアップ!04 | VRM用揺れもの (SpringBone) 設定 ~初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/uUowrtSbpHI
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVRc6tT1tTIb5HkZy7PyxEn
0:00 VRM形式で書き出し
3:59 手動で揺れもの追加
15:12 自動で揺れもの追加
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
Magic UV: 標準(最初から入ってる)
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
シェイプキー
SKkeeper: https://github.com/smokejohn/SKkeeper
Mio3 ShapeKey: https://github.com/mio3io/Mio3ShapekeySync
ShapeKeysUtil: https://booth.pm/ja/items/1224307
VRMセットアップ
VRMとは?: https://vrm.dev/vrm/vrm_about.html
VRMセットアップ手順(公式): https://vrm.dev/vrm/how_to_make_vrm/index.html
VRM作り方・ローポリ作成講座(3Dのメモ帳チャンネル): https://youtu.be/NQMuRsfp2Og
UnityHub: https://unity.com/download
UniVRM:https://github.com/vrm-c/UniVRM/releases/tag/v0.99.2
unity-overwriter: https://github.com/ina-amagami/unity-overwriter
VRMSpringBoneTool & VRMSkirtTool: https://nalulululuna.booth.pm/items/4649509
CopyComponentsByRegex: https://github.com/Taremin/CopyComponentsByRegex
ニコニ立体 (Alicia) ちゃん: https://3d.nicovideo.jp/works/td32797
3tene: https://3tene.com/
VRMLiveViewer: https://booth.pm/ja/items/1783082
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ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸
ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto
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初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼
https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP-
困ったときに見て欲しい動画▼
🔰【blender】超初心者の方の落とし穴
https://youtu.be/0TBwztW4l9k
🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS
https://youtu.be/5msuHfkiRQc
🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】
https://youtu.be/ZWltvhjXKXU
サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼
https://www.youtube.com/@fusako_asobiba
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blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。
動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ!
#blender #チュートリアル #キャラクターモデリング
Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn
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▶編集: gugigogogega
▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/
▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/
#blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者 #ふさこ #3D自習室
2023年07月30日
00:00:00 - 00:22:02
New Character Physics in UE5: Can You Pet the Dog? | GDC 2023
Watch the recording of our presentation ‘New Character Physics in UE5: Can You Pet the Dog?’, originally shown at our booth at GDC 2023.
The new Physics Control component is a plugin that enables you to add simple, intuitive, and powerful physically based controls to a Blueprint in Unreal Engine 5.
In this talk, we demonstrate the basics of getting set up by using a procedural worm to move around. Then, we transition to animating a puppy, playing catch with him, and thanking him for the game.
Learn more: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/qjj3/unreal-engine-new-character-physics-in-ue5-can-you-pet-the-dog-gdc-2023
Check out our blog post for news on UEFN, 5.2, MetaHuman, and more: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/dive-into-epic-s-announcements-from-gdc-2023
#UnrealEngine5, #GDC2023, #EpicGames, #GameDevelopersConference, #UE5, #GameDevelopment, #CharacterPhysics
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2023年04月19日
00:00:00 - 00:24:38
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | エクスポート準備(オブジェクト整理とウェイト修正) ~初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/WtaMWiaDDLY
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVRc6tT1tTIb5HkZy7PyxEn
0:00 体オブジェクト整理
15:18 顔オブジェクトの整理
23:53 オブジェクトのリネーム
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Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
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ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
Magic UV: 標準(最初から入ってる)
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
シェイプキー
SKkeeper: https://github.com/smokejohn/SKkeeper
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2023年07月27日
00:00:00 - 00:26:15
Prototyping Sailing Mechanics | Inside Unreal
This week we'll create a sailing game prototype! Andreas Suika will demonstrate several areas of the engine to make a small sailing game. We'll use Marketplace content and create custom assets in Blender to be sent over to the engine. Instead of going deep on one topic we'll leverage tools like Niagara for wind effects, materials for sails, and how to use the gameplay framework in Unreal to make something playable fast, while being able to keep player feedback in mind.
PART 2
https://youtu.be/WxOEzTRajW0
DISCUSSION FORUM THREAD
https://forums.unrealengine.com/unreal-engine/events/1799371
TRANSCRIPT
https://epicgames.box.com/s/1chm65i7o56tax1ce2yaf612qpjjh0lz
NEWS
Unreal Fest Online 2020 presentations now available
https://www.unrealengine.com/events/unreal-fest-online-2020
Unreal Engine Spotlight: KINGDOM HEARTS III
https://www.unrealengine.com/spotlights/unreal-engine-spotlight-kingdom-hearts-iii
VR Perspectives brings inclusion and diversity through VR training
https://www.unrealengine.com/spotlights/vr-perspectives-brings-inclusion-and-diversity-through-vr-training
Cornfox & Bros. share how to port a mobile game to Switch
https://www.unrealengine.com/tech-blog/cornfox-bros-share-how-to-port-a-mobile-game-to-switch
Virtual spaces and the future of collaboration in AEC—The Pulse, episode one
https://www.unrealengine.com/blog/virtual-spaces-and-the-future-of-collaboration-in-aec-the-pulse-episode-one
Top tips for automotive rendering in Unreal Engine
https://bit.ly/2P7M3jK
30 Days of Unreal
https://www.twitch.tv/lazerwalker
COMMUNITY SPOTLIGHTS
Violet
https://www.twitch.tv/itsvi0let
KitBash3D
https://kitbash3d.com/
Usurpator
https://store.steampowered.com/app/718550/Usurpator/
https://www.kickstarter.com/projects/clansofreign/usurpator?ref=byo2w8&token=a65750de
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #blueprint #sailing game
2020年08月14日
00:00:00 - 02:30:08
Blenderでキャラクターモデル制作!03 | ウェイト転送でスカートなどのスキニング ~初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/2B7ofTckPic
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pUa3XlzQpXG63BK63T_dhGt
0:00 後ろ髪のウェイト
12:40 裾のウェイト
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2023年06月14日
00:00:00 - 00:27:06
Blenderでキャラクターモデル制作!11 | チェックカメラを使った印象合わせ〜初級から中級者向けチュートリアル〜
次の動画: https://youtu.be/NLLfkYDR0_g
再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD
参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036
Jump! Jun 3D chさんの動画: https://youtu.be/zWNZ3u4mq3Y
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使用アドオン▼
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Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
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テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
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2023年05月29日
00:00:00 - 00:08:45
Nanite | Inside Unreal
We’re kicking off our series of Unreal Engine 5 Early Access in-depth presentations with Nanite, our new virtualized geometry system! Nanite uses a new internal mesh format and rendering technology to render pixel scale detail and high object counts. Join us as we take a look underneath the hood and explore how Nanite was used in the sample project “Valley of the Ancient".
ANNOUNCEMENT POST
https://forums.unrealengine.com/t/inside-unreal-nanite/232881
**TIMESTAMPS**
00:00 Countdown
04:54 News
06:27 Karma Earners
06:43 Community Spotlights
07:47 Inside Unreal Graphic
08:06 Stream Introductions
09:02 History of Nanite
15:30 Unique Challenges & Workflow
19:27 Artistic & Technical Look
34:05 Approach in Valley Of the Ancients
52:15 The Dream of Nanite
54:50 The Reality of Nanite
56:45 Geometry Representation
57:10 Requirements
58:08 Triangles
58:40 GPU Driven Pipeline
59:51 Triangle Cluster Culling
1:00:42 Decouple Visibility From Material
1:01:48 Deferred Materials
1:03:31 Sub-Linear Scaling
1:05:23 Cluster Hierarchy
1:05:35 LOD Run-Time
1:06:00 Streaming
1:06:39 Pixel Scale Detail
1:07:34 Tiny Triangles
1:08:03 Software Rasterization
1:08:35 Hardware Rasterization
1:09:01 Nanite Performance
1:10:57 Nanite Data
1:13:45 Virtual Shadow Maps
1:15:51 SMRT Filtering
1:16:27 What Nanite Supports
1:19:00 Presentation in Motion
1:33:39 Texturing Assets
1:36:00 UVs
1:40:41 Future Support
1:42:01 Supported Hardware
1:42:45 Landscapes & Nanite
1:46:24 Papers/Talks on Nanite
1:47:20 Collision & Nanite
1:51:00 Foliage & Nanite
1:54:00 Nanite Support
1:58:36 VR & Nanite
2:00:00 Questions and Answers Session
2:33:08 Information and Stream Wrap Up
TRANSCRIPT
https://epicgames.box.com/s/lafak7bl1ut764ff1gixx2ljfb0l646w
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #UE5 #rendering
2021年06月05日
00:00:00 - 02:36:47
Exploring the Hillside Sample Project with Safdie Architects and Neoscape | Unreal Engine
The Hillside Sample Project is a virtual recreation of Moshe Safdie’s original vision for Habitat 67, one of the most important buildings of the 60s and an inspiring look at what affordable living could be. Learn how this project came together as part of a collaboration between Safdie Architects, Neoscape, and Epic Games in this short overview.
Explore the Sample Project in Unreal Engine today: https://unrealengine.com/hillside
Habitat 67 is a model community and housing complex in Montreal, Quebec, Canada, designed by Israeli-Canadian architect, Moshe Safdie. It is one of the most recognizable projects in modular urbanization and construction, partially because its vision for affordable future living was considered very ahead of its time. It is still a key landmark in Canadian architecture and is well-known throughout North America.
Habitat 67 was originally conceived as Safdie’s master's thesis at the School of Architecture at McGill University and then built as a pavilion for Expo 67, a World's Fair, which was held from April to October 1967.
As one of the major symbols of Expo 67, Habitat 67 gained worldwide acclaim as a "fantastic experiment" and "architectural wonder" and was seen by millions of visitors (over 50 million attended the exhibit).
Habitat 67 was designed to integrate the benefits of suburban homes—namely gardens, fresh air, privacy, and multi-level environments—with the access, community, density, and economics of a modern urban apartment building. It illustrated a new potential for urban living at a time when many households were leaving the city and sprawling, low-density development was on the rise.
Sadly, scope and funding never aligned, making the realization of the full project vision an unfinished dream. The existing structure was originally meant to only be the first phase of a much larger complex, but the total estimated cost of $42 million prevented that possibility. Instead of a community of 1,200 families rising 30 stories, the Habitat 67 that stands today was scaled back to 158 residences and less than half of the original height.
However, thanks to Unreal Engine, Safdie’s original vision can be explored in all its (virtual) glory, providing the next generation of architects, engineers, and urban planners an interactive reference point for creating a better tomorrow.
#HillsideSampleProject
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #Hillside #Hillside sample project #Safdie Architects #Moshe Safdie #Habitat 67 #Expo 67 #Visualization #Unreal Engine 5 #Reality Capture #Neoscape
2023年05月17日
00:00:00 - 00:09:41
Photoscanning - Camera Settings | Photogrammetry Course
https://discord.gg/nNReRkzWsh - Join Creative Shrimp Discord community!
What are the optimal camera setting for capturing the highest quality photos for photogrammetry?
https://blendermarket.com/products/photogrammetry-course - Photogrammetry course on Blender Market
https://creativeshrimp.gumroad.com/l/photogrammetry-course - Photogrammetry course on Gumroad
https://www.youtube.com/watch?v=dWuaIv6UiVQ - Photogrammetry Course: Photoreal 3d With Blender And Reality Capture | Intro/Promo
Timeline:
0:00 - Start
0:25 - Raw photos
1:02 - White balance
1:36 - Manual mode
2:08 - Exposure
4:36 - ISO, f-stop, shutter speed
4:48 - ISO
5:07 - Shutter speed
5:53 - F-stop (aperture)
7:36 - Optimal ISO, f-stop, shutter speed values
8:16 - Dim-lit places
9:11 - Well-lit places (hand-held shooting)
9:48 - Shutter speed
10:38 - Darkest Dungeons (with flash)
11:17 - Drive mode
11:55 - Camera Settings for Photogrammetry Conclusion
12:15 - Lens Settings
13:36 - Focal length
15:00 - Conclusion
Creative Shrimp Socials:
https://www.creativeshrimp.com/ - Creative Shrimp
https://twitter.com/gleb_alexandrov - Gleb's Twitter
https://twitter.com/AidyBurrows3D - Aidy's Twitter
https://www.artstation.com/gleb_alexandrov - Artstation
https://www.instagram.com/gleb.alexandrov - Instagram
https://www.instagram.com/thecreativeshrimp/ - CS Instagram
https://discord.gg/nNReRkzWsh - Discord
https://www.youtube.com/c/EugenyPalamarchukchannel - Eugeny, our lead photoscanner :)
#photogrammetry #tutorial #camera #settings #photoscan #photoscanning #free #3d scan #how-to #blender #blender (software) #reality capture #metashape #meshroom #course #creative shrimp #gleb alexandrov #photoreal #photorealism #gamedev #realistic #3d graphics
2022年01月03日
00:00:00 - 00:15:41
Your First Game in UE5 | Tech Talk | State of Unreal 2022
Watch our tech talk ‘Your First Game in UE5’ from the State of Unreal 2022 livestream.
In this tech talk, we provide a practical in-editor demonstration of how to get started making a game from scratch, highlighting UE5 features along the way. We show how fast you can create a game leveraging new and established features of the engine.
This presentation is a must-see for game developers new to Unreal Engine who want to learn how to create games in UE5. Both easy to digest and understand, the demo features the robot and other assets from the Stack-O-Bot project available on the Unreal Marketplace.
Visit our new developer community to learn more, ask questions and find more tutorials:
https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/e2V/your-first-game-in-unreal-engine-5
Want to learn more about Unreal Engine 5? Download the release for free, and explore the new features, sample projects, and learning resources: https://www.unrealengine.com/en-US/unreal-engine-5
Get the Stack ‘O’ Bot project featured in this talk here: https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/stack-o-bot
#UnrealEngine5 #UE5 #StateOfUnreal #VideoGames #TechTalk #TechDemo #StackOBot #MakeAVideoGame #CreateGame
00:00 Intro
00:31 Project Creation
01:16 Lighting Setup
03:37 Import First Asset
09:59 Blueprints
12:04 Landscape
18:20 Landscape Grass
20:39 Nanite Rocks
25:51 Vegetation
27:19 Gameplay Framework
30:41 Camera
32:33 Movement
35:19 Input
37:09 Character Setup
43:05 Character Movement
45:23 Animation
52:30 AI Controller
55:47 Spawn and collect orbs
01:01:22 Interaction Component
01:13:23 Effects, Sounds & Camera Shake
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2022年04月06日
00:00:00 - 01:23:37
【Blender】超初心者向け🔰はじめてのキャラクターモデリング【06 | スキニング】
この動画は、はじめてのキャラクターモデリングシリーズの "06 | スキニング" です。
作るキャラクターは、South Parkという作品に出てくるStanです。
困ったときに見て欲しい動画▼
🔰【blender】超初心者の方の落とし穴
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https://youtu.be/ZWltvhjXKXU
サブチャン▼
https://www.youtube.com/@fusako_asobiba
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blenderのバージョンは3.3.0です。
動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ!
#blender #チュートリアル #初心者向け
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#blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2022年11月30日
00:00:00 - 00:15:46
【タイムラプス】キャラクターモデリング / Character Modeling Timelapse【Blender/Zbrush/Substance Painter/Unity】
Vtuberの二條ひらめ様のモデルの制作過程のタイムラプス(20倍速)です。
ざっくりタイムスタンプ
0:00 モデリング
8:12 テクスチャ
9:41 シェイプキー
10:54 揺れもの
二條ひらめ様: https://www.youtube.com/@hirame
(動画投稿の許可を頂いております。)
-----
CelDro & Emil Wennerholm - Flourish
Promoted by BreakingCopyright: https://bit.ly/b-flourish
Song: "Hinkik - Ena [House]"
Music provided by BreakingCopyright: http://bit.ly/Hinkik-Ena
"Adroidith - Walk Around" is under a Free To Use on YouTube license
Music promoted by BreakingCopyright: https://bit.ly/b-walk-around
------
#Blender #キャラクターモデリング #タイムラプス
2023年02月24日
00:00:00 - 00:13:05
Getting Started with Handheld AR | Live Training | Unreal Engine Livestream
If you've been wanting to develop an AR project, but weren't sure where to start, then this is the stream for you! Chance gives a brief overview of AR development and dives into the ARSample project, expanding on some of the capabilities of the engine.
[00:00:05] Intro/News
[00:01:49] Community Spotlight
[00:04:45] Getting Started with Handheld AR
NEWS
UE4 Plugin for Google’s New Resonance Audio SDK Released
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/ue4-plugin-for-googles-new-resonance-audio-sdk-released
Join the Unreal Engine Team at Autodesk University 2017
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/join-the-unreal-engine-team-at-autodesk-university-2017
TRICK3D Zayden’s Wish
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/to-saturn-exploring-new-frontiers-in-vr-an-impossible-wish-inspires-an-epic-journey-for-astronaut-zayden-wright
COMMUNITY SPOTLIGHT
Coffee Shop
https://www.artstation.com/artwork/4QoJl
Machine Instinct - Action Side-Scroller Game
https://forums.unrealengine.com/community/work-in-progress/1379763
Rotor Hound
https://www.artstation.com/artwork/0KdLK
ANNOUNCEMENT POST
https://forums.unrealengine.com/unreal-engine/events/1381675
#Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #ARCore #ARKit #Apple #Google #Android
2017年11月11日
00:00:00 - 00:42:30
Blenderでキャラクターモデル制作!05 | VRM用ブレンドシェイプ設定とモデルアップデート手順 ~初級から中級者向けチュートリアル〜
再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVRc6tT1tTIb5HkZy7PyxEn
0:00 ブレンドシェイプ設定
3:48 目の動き制御
7:50 動作チェック
9:02 モデル修正手順
16:20 さいごに
16:52 ぼやき
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使用アドオン▼
AutoMirror: 標準(最初から入ってる)
LoopTools: 標準(最初から入ってる)
Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow
Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex
Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる)
ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568
リギング
VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/
UV展開
TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender
UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/
Magic UV: 標準(最初から入ってる)
テクスチャ
Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon
シェイプキー
SKkeeper: https://github.com/smokejohn/SKkeeper
Mio3 ShapeKey: https://github.com/mio3io/Mio3ShapekeySync
ShapeKeysUtil: https://booth.pm/ja/items/1224307
VRMセットアップ
VRMとは?: https://vrm.dev/vrm/vrm_about.html
VRMセットアップ手順(公式): https://vrm.dev/vrm/how_to_make_vrm/index.html
VRM作り方・ローポリ作成講座(3Dのメモ帳チャンネル): https://youtu.be/NQMuRsfp2Og
UnityHub: https://unity.com/download
UniVRM:https://github.com/vrm-c/UniVRM/releases/tag/v0.99.2
unity-overwriter: https://github.com/ina-amagami/unity-overwriter
VRMSpringBoneTool & VRMSkirtTool: https://nalulululuna.booth.pm/items/4649509
CopyComponentsByRegex: https://github.com/Taremin/CopyComponentsByRegex
ニコニ立体 (Alicia) ちゃん: https://3d.nicovideo.jp/works/td32797
3tene: https://3tene.com/
VRMLiveViewer: https://booth.pm/ja/items/1783082
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ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸
ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto
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初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼
https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP-
困ったときに見て欲しい動画▼
🔰【blender】超初心者の方の落とし穴
https://youtu.be/0TBwztW4l9k
🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS
https://youtu.be/5msuHfkiRQc
🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】
https://youtu.be/ZWltvhjXKXU
サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼
https://www.youtube.com/@fusako_asobiba
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blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。
動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ!
#blender #チュートリアル #キャラクターモデリング
Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn
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▶編集: gugigogogega
▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/
▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/
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2023年07月31日
00:00:00 - 00:17:40
Introduction/Promo Video | Nebula Course
Watch the introduction/promo video for Nebula: The Ultimate Guide to Rendering 3D Nebulae in Blender.
Blender Market: https://blendermarket.com/products/nebula-course
Gumroad: https://creativeshrimp.gumroad.com/l/nebula-course
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Official Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=A54t5wzUeh8
Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=qpC8bp1eRh0
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Music:
Aidy Burrows - March of the GPU's
DivKid - The Empty Moons of Jupiter
Rich in the 80s - DivKid
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2023年12月22日
00:00:00 - 00:10:20