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「Unity」 - おすすめピックアップ動画

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動画数:977件

Make Fortnite Games with UEFN Trailer

Make Fortnite Games with UEFN Trailer

Build and launch your game to Fortnite’s cross-platform audience of millions using Unreal Engine tools. Learn more: https://dev.epicgames.com/community/fortnite/new-to Create your next game and have lots of fun while doing so with Unreal Editor for Fortnite (UEFN), a new PC application for designing, developing, and publishing games and experiences directly into Fortnite. Tap into a sandbox for creating online games that includes many of the Unreal Editor’s proven tools and workflows, combined with the Fortnite Ecosystem and Fortnite Creative Toolset. Securely playtest projects online from day one on any platform that can access Fortnite. UEFN also makes it easy for eligible creators to collaborate with others by providing features to keep you in sync with the latest version of a project. Once you’re ready to launch, you can publish your experience directly to Fortnite, reaching a built-in audience of millions! Plus, by publishing to Fortnite, eligible creators can earn Engagement Payouts which distribute a portion of Fortnite’s Item Shop purchases to creators and developers based on engagement with their published content. #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2023年09月16日
00:00:00 - 00:00:27
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 顔のモデリング(前編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 顔のモデリング(前編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://www.youtube.com/watch?v=P_NaathNpwk 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 はじめに 1:18 参考画像の読み込み 5:30 顔の前面のモデリング 17:56 後頭部のモデリング 28:52 白目のモデリング ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月19日
00:00:00 - 00:36:23
News and Community Spotlight | February 9th, 2024

News and Community Spotlight | February 9th, 2024

Check out this week's News and Community Spotlight! There's no news this week, actually, so instead we're focusing on some excellent community content including: Hilltop Abodes 🏠 Underwater Blueprint Tools 🌊 Love and Loss by a Beautiful Dock ⚓ Full list of featured projects: https://www.artstation.com/artwork/vDrgOY | King of the Hill by Wilbert Oosterom https://www.artstation.com/artwork/w0Gly5 | This Porcelain Demon by Tuomas Paul https://www.artstation.com/artwork/Ny0koz | Temple of Makara by Mersad Fazeli https://www.artstation.com/artwork/9NDqvW | Underwater Blueprint Tools by Karim Abou Shousha https://forums.unrealengine.com/t/the-hatchery/1621764 | https://www.youtube.com/live/Md7o627LvRQ?si=Gzj3FsG5rGisFID9 | The Hatchery by Metatrox https://forums.unrealengine.com/t/the-view-ue5-short-film/1649362 | https://youtu.be/Tr3jek50NbM?si=TMVmMSJgKtZk3hLJ | https://www.artstation.com/artwork/Dvm9W9 | The View Shane Spence Design https://forums.unrealengine.com/t/spider-2-533e/1629004 | https://www.artstation.com/artwork/9ELWmQ | Spider И2-533E by Orphan ЯТG https://forums.unrealengine.com/t/islandia/1603674 | https://twitter.com/3dr3d | ISLANDIA by EDRED #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2024年02月10日
00:00:00 - 00:04:09
Blenderでキャラクターモデル制作!02 | 顔のモデリング(後編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!02 | 顔のモデリング(後編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://www.youtube.com/watch?v=sCJtTKjg9y0 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 目/瞳のモデリング 2:36 まつげのモデリング 12:01 まゆげのモデリング 13:50 顔の仮UV展開 17:38 顔の仮テクスチャペイント ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月20日
00:00:00 - 00:32:54
Moontopia: A Sci-Fi Video Game Built with UEFN by HaZimation

Moontopia: A Sci-Fi Video Game Built with UEFN by HaZimation

Watch this video and find out how HaZimation used UEFN to create ‘Moontopia’. ‘Moontopia’ is a sci-fi shooter built with UEFN. Despite having no previous experience, animation studio HaZimation took just four months to go from filmmakers to game devs. The team turned original IP from an animation project into an action-packed game set on an alien moon, exposing their work to Fortnite’s huge player base. The project is a fascinating example of how filmmakers can take their audiences into the world of their stories with fun, thrilling experiences built in Fortnite. Want to build your own games in Fortnite with UEFN? Take a look at how to get started here: https://dev.epicgames.com/community/fortnite/getting-started/uefn #UEFN, #Moontopia, #HaZimation, #Fortnite, #ShooterGame, #VideoGame #uefn #moontopia #hazimation #fortnite #shooter game #video game
2023年11月22日
00:00:00 - 00:00:47
Blenderでキャラクターモデル制作!03 | 髪の概形モデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!03 | 髪の概形モデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/CgaTqJ3C-iI 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 前髪の概形をモデリング 9:05 後ろ髪の概形をモデリング 16:24 ツインテの概形をモデリング ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月21日
00:00:00 - 00:20:55
【3Dキャラクターメイキング】十鳥すすり / 3D Character Modeling Process [Maya/3DCoat/Unity/VRM] [English Sub]

【3Dキャラクターメイキング】十鳥すすり / 3D Character Modeling Process [Maya/3DCoat/Unity/VRM] [English Sub]

バーチャルストリーマー向け3Dキャラクターのメイキング動画です。 この度、Virtual JK Streamer 十鳥すすりさん( https://www.twitch.tv/imassri )にご依頼いただき、3Dモデルを制作しました。 メイキング公開の許可をいただいたので、3Dモデルを1から制作する工程を紹介いたします。 0:00 タイトル 0:11 顔のラフモデリング 5:45 ボディのラフモデリング 7:17 ディテールモデリング 10:24 ベースモデルのスキニング 13:15 UV展開 14:57 3DCoatでテクスチャペイント 21:18 揺れ骨のスキニング 21:29 表情作成(確認のみ) 21:59 モデルブラッシュアップ 22:14 VRM設定 23:12 VRM対応ソフトでテスト 23:43 完成! 現在、私はゲーム向けの3Dキャラクターを制作する仕事をしているため、そこで得たノウハウやテクニックを多く取り入れています。 ゲーム向けCGを制作している人、制作方法を勉強している人、メイキング動画が好きな人に興味を持っていただければ嬉しいです。 「ここがもっと知りたい!」「別の動画で解説してほしい!」などの ご要望・ご質問があればお気軽にコメントしてください! 3Dモデルの制作には、十鳥すすりさんご本人がデザインされた三面図や、既に配信に使用されているLive2Dを参考にさせていただきました。 原画の厚塗り調の質感を再現する為、3DCoatのペイント機能を活用しました。 また、配信ツールやVRChatへの使用を想定する為、描画負荷の少ないモデル仕様にしています。 ポリゴン数 : 18,819 tris テクスチャ・マテリアル数 : 2 VRChat Performance Rank : Good --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- This is a video about the making of a 3D character for a virtual streamer. I have been asked by Virtual JK Streamer Susuri Totori to create a 3D model for her. I was given permission to publish the making of the video, so I will introduce the process of creating a 3D model from scratch. I am currently working on creating 3D characters for games, so I have incorporated a lot of the know-how and techniques I gained from that. I hope this will be of interest to those who are creating CG for games, those who are studying CG creation methods, and those who like making-of videos. If you have any requests or questions, feel free to comment! For example, "I want to know more about this! For example, "I want to know more about this! etc. I used the three-dimensional drawing designed by Susuri Totori herself and the Live2D already used in streaming as a reference to create the 3D version. For reproduce the thickly painted texture, we used the paint function of 3DCoat. The model is designed to be used in streaming tools and VRChat, so the rendering load is low. Number of polygons : 18,819 tris Number of textures and materials : 2 VRChat Performance Rank : Good --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- Character Design : 十鳥すすり / Susuri Totori Twitch : https://www.twitch.tv/imassri Twitter : https://twitter.com/susurissri 3D Modeling : エダホ / Eda Hotori Twitter : https://twitter.com/eda_hotori 使用ソフト / Software used Maya, 3DCoat, Photoshop, Unity BGM : DOVA-SYNDROME https://dova-s.jp/ Rider of Starlit (written by glitch) #3DCG #Maya #3DCoat #Unity #VRM #Timelapse #3DCG #Maya #3DCoat #Unity #VRM #Timelapse
2021年12月05日
00:00:00 - 00:23:58
Animating in Unreal Engine 5.1 | Unreal Fest 2022

Animating in Unreal Engine 5.1 | Unreal Fest 2022

With Unreal Engine 5.0, rigging and animating in-engine became a real possibility. UE 5.1 has taken another step forward, so artists don't have to hop back and forth between various DCCs. Learn about the recent changes to the Control Rigs and animation tools via real-life examples. Learn more about recommended Hotkeys & Preferences: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/W5vD/unreal-engine-animating-in-engine-settings-preferences-hotkeys We’re excited to bring you sessions from Unreal Fest 2022, available to watch on demand: https://www.unrealengine.com/en-US/events/unreal-fest-2022 #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2022年11月01日
00:00:00 - 00:43:49
Photoscanning 100% Free: Complete Meshroom Tutorial | Photogrammetry Course

Photoscanning 100% Free: Complete Meshroom Tutorial | Photogrammetry Course

https://blendermarket.com/products/photogrammetry-course - Complete Photogrammetry Course Can you do photoscanning for free? In this mega-tutorial, we show a 100% open-source photogrammetry workflow in Meshroom, Darktable and Blender. It's cross-platform too, so it's probably the most accessible photoscanning pipeline so far. The Project Files: https://bit.ly/meshroom-files-v2 https://discord.gg/nNReRkzWsh - Join Creative Shrimp Discord community! https://blendermarket.com/products/photogrammetry-course - Photogrammetry course on Blender Market https://creativeshrimp.gumroad.com/l/photogrammetry-course - Photogrammetry course on Gumroad https://www.youtube.com/watch?v=dWuaIv6UiVQ - Photogrammetry Course: Photoreal 3d With Blender And Reality Capture | Intro/Promo Meshroom: https://alicevision.org/#meshroom Darktable: https://www.darktable.org/ Blender: https://www.blender.org/ Photoscanning tutorial timeline: 00:00:00 - Start 00:00:54 - Capturing the photos 00:01:57 - Developing RAW photos in Dark Table 00:10:22 - Reconstructing 3D scan in Meshroom 00:15:19 - Fixing the orientation (SFM Transform) 00:17:58 - Depth map 00:20:33 - Meshing 00:22:30 - Exporting the .obj from Meshroom 00:23:23 - Mesh cleanup in Blender 00:26:10 - Sculpting in Blender (mesh denoising) 00:30:18 - Texturing in Meshroom 00:37:25 - Result of the Part 1 - Highpoly 00:38:31 - Part 2 00:40:00 - Mesh optimization - Lowpoly 00:44:51 - Baking Displacement map in Blender 00:54:42 - Normal map 00:56:33 - Diffuse map 00:59:31 - Setting up the material 01:00:23 - Cycles micropolygon displacement 01:02:24 - Photoscanning tutorial result Creative Shrimp Socials: https://www.creativeshrimp.com/ - Creative Shrimp https://twitter.com/gleb_alexandrov - Gleb's Twitter https://twitter.com/AidyBurrows3D - Aidy's Twitter https://www.artstation.com/gleb_alexandrov - Artstation https://www.instagram.com/gleb.alexandrov - Instagram https://www.instagram.com/thecreativeshrimp/ - CS Instagram https://discord.gg/nNReRkzWsh - Discord #meshroom #tutorial #photoscanning #free #photoscan #photogrammetry #3dscan tutorial #darktable #creative shrimp #gleb alexandrov #3d #3d scan #course #blender (software) #baking #textures #lowpoly #highpoly #reality capture #how-to #realistic #photoreal #gamedev #Unreal 5 #open-source
2022年01月21日
00:00:00 - 01:04:37
Lyra Starter Game Overview | Tech Talk | State of Unreal 2022

Lyra Starter Game Overview | Tech Talk | State of Unreal 2022

Watch our tech talk ‘Lyra Starter Game Overview’ from the State of Unreal 2022 livestream. In this tech talk, you’ll find out what the Lyra Starter Game is, why we made it, and how you can use it to get a headstart on creating your new cross-platform game in UE5. We talk about what’s included in the sample and the modular development ethos behind it, and give a quick tour of how a gameplay experience is built in UE5. Want to learn more about Unreal Engine 5? Download the release: https://www.unrealengine.com/en-US/download Get the Lyra sample project: https://unrealengine.com/marketplace/learn/lyra Learn more about Lyra: https://dev.epicgames.com/community/learning/paths/Z4/lyra-starter-game #UnrealEngine5 #UE5 #StateOfUnreal #TechTalk #TechDemo #Lyra #CreateAVideoGame #CrossPlatformGame #StarterGame #UE5Game #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2022年04月22日
00:00:00 - 01:02:15
Character Technology for Film and Games: Rig Once, Animate Anywhere | Unreal Fest 2023

Character Technology for Film and Games: Rig Once, Animate Anywhere | Unreal Fest 2023

Discover the game-changing power of Ozone Story Tech. Join us as we talk through integrating seamless animation collaboration across various applications. Dive into the captivating Like! animated short, which showcases stunning emotions in stylized characters as our character Dee engages with Social Media for the first time. Imagine a future of real-time storytelling with zero compromises. Ozone Story Tech delivers feature film-quality characters in games, virtual production, and traditional animation pipelines, all in real time. Don’t miss this opportunity to revolutionize your creative process. We’re excited to bring you sessions from Unreal Fest 2023, available to watch on demand: https://www.youtube.com/playlist?list=PLZlv_N0_O1gZZ8JTfVqfPIdKVzJxclpYw #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2023年11月14日
00:00:00 - 00:20:38
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 素体のリギング&スキニング 〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 素体のリギング&スキニング 〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/APQgOHa1udo 再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pUa3XlzQpXG63BK63T_dhGt 0:00 アーマチュア生成 7:00 自動ウェイト 8:52 手動ウェイト 10:50 ウェイトの修正 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568 リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶編集: gugigogogega ▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者
2023年06月12日
00:00:00 - 00:34:16
Blenderでキャラクターモデル制作!04 | 体のモデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!04 | 体のモデリング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://www.youtube.com/watch?v=cPrupquhQYQ 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 胴のモデリング 2:30 腕と足のモデリング 15:54 腕と足を体と接合 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月22日
00:00:00 - 00:20:46
【Blender】超初心者向け🔰はじめてのキャラクターモデリング【01 | モデリング Part1】

【Blender】超初心者向け🔰はじめてのキャラクターモデリング【01 | モデリング Part1】

この動画は、はじめてのキャラクターモデリングシリーズの "01 | モデリング Part1" です。 作るキャラクターは、South Parkという作品に出てくるStanです。  0:00 はじめに 0:49 初期設定 2:11 視点の操作 2:40 参考画像の読み込み 4:38 頭のモデリング 9:29 体のモデリング 11:29 腕のモデリング 16:22 手のモデリング 20:00 脚のモデリング 21:00 足のモデリング 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba チャンネル登録お願いします😋 blenderのバージョンは3.3.0です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #初心者向け -------------------------------------- Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2022年11月25日
00:00:00 - 00:24:57
Substance Painterでテクスチャペイント!01 | Substance Painter入門 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

Substance Painterでテクスチャペイント!01 | Substance Painter入門 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/tayBUmjCFt8 再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVBJheI73QzxWzR6zaTJmv- 0:00 オブジェクト整理 4:36 サブスタンス 10:26 べた塗りレイヤー 31:32 テクスチャエクスポート ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568 リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ Magic UV: 標準(最初から入ってる) テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- Substance Painterのバージョンは7.4.3です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #SubstancePainter #テクスチャペイント #チュートリアル Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶編集: gugigogogega ▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者 #ふさこ #3D自習室
2023年07月03日
00:00:00 - 00:36:47
Blenderでキャラクターモデル制作!05 | 手のモデリング/リギング/スキニング (前編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!05 | 手のモデリング/リギング/スキニング (前編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://www.youtube.com/watch?v=kbQzguK_p18 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 指一本のモデリング 8:14 指一本のリギング/スキニング 22:05 指を複製 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月23日
00:00:00 - 00:25:08
Creating Your First Game in ‘Fortnite’ with UEFN | GDC 2023

Creating Your First Game in ‘Fortnite’ with UEFN | GDC 2023

Watch the recording of Epic Games’ talk from GDC 2023, ‘Creating Your First Game in Fortnite with UEFN’. Fortnite has become an ecosystem where anyone can create and publish their own games. In fact, nearly half of all time spent in Fortnite already takes place in games and experiences that have been created by players using the Fortnite Creative toolset.  Our mission is to build on this and empower anyone to create games and experiences in Fortnite to be enjoyed by millions of players.   To date, that has meant reusing Fortnite assets and combining existing devices—Fortnite’s primary building blocks for authoring game mechanics—to express one's vision. But what if you want to go further: import your own assets, script your own logic, or create worlds beyond Fortnite’s style?  That's what we answer and demonstrate in this talk, by providing an introduction to UEFN— a version of Unreal Editor that can create and publish experiences directly to Fortnite. Read more: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/2lGl/creating-your-first-game-in-fortnite-with-uefn-gdc-2023 Also check out our blog post for news on UEFN, 5.2, MetaHuman, and more: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/dive-into-epic-s-announcements-from-gdc-2023 #UEFN #Fortnite #FortniteCreative #UnrealEditor #GDC2023 #EpicGames #UnrealEngine #GameDevelopment #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #UEFN #Fortnite #Fortnite Creative #Unreal Editor #GDC 2023
2023年04月21日
00:00:00 - 00:50:33
【3DCG】絶対に完成させる髪の毛モデリング【Blender】

【3DCG】絶対に完成させる髪の毛モデリング【Blender】

髪の毛ってキャラモデルの大事な要素ですよね?しかもとっても時間がかかりがち…そんなお悩みに応えます。 今回はチュートリアルなので少し動画長いです。 早くてキレイな髪の毛を目指しましょう! ------------------ Twitter:https://twitter.com/fuhak BOOTH:https://kmbl.booth.pm/ #3Dモデリング #Blender #3DCG #Blender3D #CG入門 #blenderチュートリアル #チュートリアル #vtuber #モデリング #modeling #キャラクター制作 #講座 #Unity #blender2.8 #KMBL #blender2.9
2020年07月12日
00:00:00 - 00:32:04
How Future Trash is building FOAD into a next-gen IP with UEFN

How Future Trash is building FOAD into a next-gen IP with UEFN

Learn why Future Trash made the leap from Unreal Engine 5 to UEFN and why company CEO Kevin Marciano calls UEFN a “Blue Ocean opportunity.” The video also dives into Future Trash’s creations, reveals how they hit 12 million unique players, and charts their journey architecting a next-gen IP through the UGC ecosystem of UEFN. #UEFN #FutureTrash #FOAD #BlueOcean #UGC #UE #UE5 #fortnite #fnc #UEFN #Future Trash #FOAD #Blue Ocean #UGC #UE #UE5 #fortnite #fnc
2024年02月09日
00:00:00 - 00:03:44
A Guided Tour of Gameplay Abilities | Inside Unreal

A Guided Tour of Gameplay Abilities | Inside Unreal

This week on Inside Unreal, Technical Writer Michael Prinke will guide us through a tour of the Gameplay Ability System! We'll set up Graystone from Paragon with a couple of gameplay abilities in the Third-Person template. ANNOUNCEMENT POST (contains project files and resources) https://forums.unrealengine.com/unreal-engine/events/1850699 TRANSCRIPT https://epicgames.box.com/s/3vt14gbabjpixr88t8usbt0dmi593giw **TimeStamps** 00:00 Countdown 05:00 News 07:17 Karma Earners 07:33 Community Spotlights 08:53 Intro 09:21 GAS Overview 13:44 Theory behind GAS 16:22 Roots of Gameplay Abilities - Gameplay Tags 19:05 Structure of the Ability System 33:46 Attribute Set 35:20 Initialize from a Datatable 38:20 How to make a Datatable 39:37 Composing Gameplay Abilities - Gameplay Effects 47:18 Melee Damage Execution 52:34 Melee Damage Effect 53:10 Applying a Gameplay Effect 57:25 Gameplay Cues 1:02:04 Notify Actor Gameplay Cue 1:09:06 Gameplay Abilities and Root Motion 1:31:00 Multiplayer with GAS 1:34:12 Documentation Revision 1:34:55 Knockbacks in GAS 1:44:13 Predictivily Removing Gameplay Effects 1:50:39 Bind Ability Workarounds 1:55:28 Future Roadmap & GameReady 1:57:44 Theory Behind Creating a Melee System 2:28:20 Summary 2:31:12 New Stats from Blueprints 2:32:22 Attritubte Metadata 2:33:24 States in GAS 2:35:00 Character Movement Attributes in GAS 2:45:46 Attritubte Callback for UI 2:54:22 AI and Behaviour Trees 3:11:40 Preference in Approach and Datatables 3:14:24 Transfer from BP to C plus plus 3:16:32 Outro and Information #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #GAS #Gameplay Ability System
2021年01月15日
00:00:00 - 03:21:28
Blenderでキャラクターモデル制作!06 | 手のモデリング/リギング/スキニング (後編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!06 | 手のモデリング/リギング/スキニング (後編)〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/zZl3Lhosbcw 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 手のひらのモデリング 15:02 指と手のひらを結合 26:05 手のひらのウェイト ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial
2023年05月24日
00:00:00 - 00:36:44
Blenderでキャラクターモデル制作!09 | 前髪の作り込み 〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!09 | 前髪の作り込み 〜初級から中級者向けチュートリアル〜

髪の概形: https://youtu.be/sCJtTKjg9y0 次の動画: https://youtu.be/3db96pczrPs 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 前髪の作り込み 16:25 横髪の作り込み ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者
2023年05月27日
00:00:00 - 00:39:08
Procedural Content Generation in UE5 |  GDC 2023

Procedural Content Generation in UE5 | GDC 2023

Watch the recording of our presentation ‘Procedural Content Generation in UE5’, originally shown at our booth at GDC 2023. A brand new experimental feature, the procedural content generation framework is out now for Unreal Engine 5. In this session recording, we dive into the new toolset and populate an empty open world while demonstrating how to use the tools for your own projects. Learn more: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/Dlld/unreal-engine-procedural-content-generation-in-ue5 Check out our blog post for news on UEFN, 5.2, MetaHuman, and more: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/dive-into-epic-s-announcements-from-gdc-2023 #UnrealEngine5, #GDC2023, #EpicGames, #GameDevelopersConference, #UE5.2, #GameDevelopment, #ProceduralContentGeneration #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development #Unreal Engine 5 #GDC 2023 #Game Developers Conference #State of Unreal #UE5.2 #Procedural Content Generation
2023年04月18日
00:00:00 - 00:25:35
Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 顔のUV展開 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!01 | 顔のUV展開 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/caWYi7sJmrM 再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVmUU3Up7WAZ0ndRUG8Z1i3 0:00 前提 2:36 歯と舌のモデリング 7:05 顔のUV展開 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568 リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ Magic UV: 標準(最初から入ってる) テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶編集: gugigogogega ▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者
2023年06月22日
00:00:00 - 00:27:30
Blenderでキャラクターモデル制作!02 | ウェイト転送による服や揺れ物のスキニング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!02 | ウェイト転送による服や揺れ物のスキニング〜初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/et1L4Bsa8Rg 再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pUa3XlzQpXG63BK63T_dhGt 0:00 体からウェイト転送 10:03 簡易メッシュからウェイト転送 15:50 前髪のウェイト ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568 リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶編集: gugigogogega ▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者
2023年06月13日
00:00:00 - 00:30:02
New Character Physics in UE5: Can You Pet the Dog? | GDC 2023

New Character Physics in UE5: Can You Pet the Dog? | GDC 2023

Watch the recording of our presentation ‘New Character Physics in UE5: Can You Pet the Dog?’, originally shown at our booth at GDC 2023. The new Physics Control component is a plugin that enables you to add simple, intuitive, and powerful physically based controls to a Blueprint in Unreal Engine 5. In this talk, we demonstrate the basics of getting set up by using a procedural worm to move around. Then, we transition to animating a puppy, playing catch with him, and thanking him for the game. Learn more: https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/qjj3/unreal-engine-new-character-physics-in-ue5-can-you-pet-the-dog-gdc-2023 Check out our blog post for news on UEFN, 5.2, MetaHuman, and more: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/dive-into-epic-s-announcements-from-gdc-2023 #UnrealEngine5, #GDC2023, #EpicGames, #GameDevelopersConference, #UE5, #GameDevelopment, #CharacterPhysics #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2023年04月19日
00:00:00 - 00:24:38
UnityでVRMモデルセットアップ!03 | Unityの導入とリグ&マテリアル設定 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

UnityでVRMモデルセットアップ!03 | Unityの導入とリグ&マテリアル設定 ~初級から中級者向けチュートリアル〜

次の動画: https://youtu.be/WpoeFCxHVnE 再生リスト: https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVRc6tT1tTIb5HkZy7PyxEn 0:00 VRMとは 2:26 VRMセットアップに必要なもの 4:50 エクスポートとインポート 13:13 リグの設定 16:00 マテリアルの設定 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) ブラシのBlend Modeをショートカット登録できるようにするアドオン: https://arch4e.booth.pm/items/4566568 リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ Magic UV: 標準(最初から入ってる) テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon シェイプキー SKkeeper: https://github.com/smokejohn/SKkeeper Mio3 ShapeKey: https://github.com/mio3io/Mio3ShapekeySync ShapeKeysUtil: https://booth.pm/ja/items/1224307 VRMセットアップ VRMとは?: https://vrm.dev/vrm/vrm_about.html VRMセットアップ手順(公式): https://vrm.dev/vrm/how_to_make_vrm/index.html VRM作り方・ローポリ作成講座(3Dのメモ帳チャンネル): https://youtu.be/NQMuRsfp2Og UnityHub: https://unity.com/download UniVRM:https://github.com/vrm-c/UniVRM/releases/tag/v0.99.2 unity-overwriter: https://github.com/ina-amagami/unity-overwriter VRMSpringBoneTool & VRMSkirtTool: https://nalulululuna.booth.pm/items/4649509 CopyComponentsByRegex: https://github.com/Taremin/CopyComponentsByRegex ニコニ立体 (Alicia) ちゃん: https://3d.nicovideo.jp/works/td32797 3tene: https://3tene.com/ VRMLiveViewer: https://booth.pm/ja/items/1783082 ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶編集: gugigogogega ▶BGM: 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者 #ふさこ #3D自習室
2023年07月29日
00:00:00 - 00:24:04
Blenderでキャラクターモデル制作!10 | 後ろ髪とツインテの作り込み〜初級から中級者向けチュートリアル〜

Blenderでキャラクターモデル制作!10 | 後ろ髪とツインテの作り込み〜初級から中級者向けチュートリアル〜

髪の概形: https://youtu.be/sCJtTKjg9y0 次の動画: https://youtu.be/oxADq6ZLCuQ 再生リスト: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pWbIRIb0KoO8ZnvsVQhLNLD 参考画像(三面図)のDLはこちら: https://fusako.booth.pm/items/4783036 0:00 後ろ髪 20:53 ツインテ 33:45 ツインテ結び目 ----- 使用アドオン▼ AutoMirror: 標準(最初から入ってる) LoopTools: 標準(最初から入ってる) Edge Flow: https://github.com/BenjaminSauder/EdgeFlow Hide Only Vertex: https://bookyakuno.gumroad.com/l/hide_only_vertex Copy Attributes Menu: 標準(最初から入ってる) Check Tool Box (Mesh Detection): https://vfxgrace.gumroad.com/l/apny リギング VRM Import Export: https://vrm-addon-for-blender.info/en/ UV展開 TexTools: https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender UV Checker Map Maker: https://uvchecker.vinzi.xyz/ テクスチャ Auto Reload: https://github.com/samytichadou/Auto_Reload_Blender_addon ----- ととたん様にデザインをご提供いただきました🌸 ととたん様のチャンネルはこちら: https://www.youtube.com/@0v0toto ----- 初めてモデル作る方は先に見ておいてほしい動画▼ https://youtube.com/playlist?list=PL7AyBndD_6pVvgdH2tYt63KzvWcxszqP- 困ったときに見て欲しい動画▼ 🔰【blender】超初心者の方の落とし穴 https://youtu.be/0TBwztW4l9k 🔰【blender】知ると得するモデリングTIPS https://youtu.be/5msuHfkiRQc 🐣【VRM/MMD】キャラモデル作成 ワークフロー【blender/Substance Painter/Unity】 https://youtu.be/ZWltvhjXKXU サブチャン | チャンネル登録お願いします😋▼ https://www.youtube.com/@fusako_asobiba ----- blenderのバージョンは3.3.0、途中から3.4.1です。 動画についてご意見・ご質問ありましたらお気軽にコメントでどうぞ! #blender #チュートリアル #キャラクターモデリング Twitter: https://twitter.com/fsk_jkn ----- ▶BGM 騒音のない世界 https://noiselessworld.net/ ▶画像素材: OKUMONO https://sozaino.site/ #blender #チュートリアル #ブレンダー #モデリング #modeling #character #キャラクター #初心者 #beginner #tutorial #blender初心者
2023年05月28日
00:00:00 - 00:40:12
Renaming Projects | Tips & Tricks | Unreal Engine

Renaming Projects | Tips & Tricks | Unreal Engine

This time on Unreal Tips & Tricks, we’ll take a look at how to duplicate and rename an Unreal Engine project. You’ll learn a few steps that help ensure a clean transition of names and thumbnails for your projects. Keep your Library organized with these basic housekeeping rules. This video will cover the fundamentals for projects that do not have C++. For projects that have C++ code, visit our Epic Dev Community for more information: https://dev.epicgames.com/community/ 00:00 Intro 00:21 Clone project 00:46 C++ information 01:48 Rename project 02:00 Change thumbnail name 02:25 Change URL Name 03:03 Rename project folder 03:18 Initiate new project name #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2022年07月14日
00:00:00 - 00:04:02
MetaSounds in UE5: From Miniguns to Music | Unreal Engine

MetaSounds in UE5: From Miniguns to Music | Unreal Engine

Unreal Engine 5's MetaSounds represent a complete redesign of audio inside Unreal Engine and presents an amazing opportunity for all creators. Imagine thinking of audio in the same way as surface materials! Developers can leverage MetaSounds to add complexity and variation to their audio or even generate completely procedural systems with sample-accurate timing and control at the audio-buffer level. #Unreal Engine #Epic Games #UE4 #Unreal #Game Engine #Game Dev #Game Development
2021年08月18日
00:00:00 - 00:28:54